Publikationer

Social - og Sundhedshjælperuddannelsen - den rette hylde? Et uddannelsessociologisk og livshistorisk perspektiv på frafald og gennemførelse af en erhvervsuddannelse.

Brandt, L. I. 2013, Roskilde Universitets Forlag. 223 s.

Inddragelse i praksis: En undersøgelse af inddragelse i sagsbehandling og familiearbejde i Aalborg kommune 

Brandt, L. I.Andersen, M. L. & Uggerhøj, L., 2016, 27 s.

Vanskelig opvækst: en ressource i arbejdet med det vanskelige

Brandt, L. I. & Larsen, K., 2016, I : Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 1-2, s. 81-97 16 s.


Dominans med dobbelte implikationer - omhandlende mænd i omsorgsfag

Brandt, L. I., 22 nov. 2017, I : Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 3-4, s. 55-68 18 s.


Inddragelse i praksis - om et forskningsprojekt

Andersen, M. L.Brandt, L. I. & Uggerhøj, L., 24 nov. 2017,

I : Uden for Nummer. 35, s. 4-15 13 s.


Hilsekoderne

Brandt, L. I., 1 okt. 2017, I : Le Magazine du Club Danois. 73, 3 s., 73.


Et møde med fransk politi

Brandt, L. I., 1 dec. 2017, I : Le Magazine du Club Danois. 74, 4 s., 2.

A matter of time – how a Folk High School stay can be a shortcut to education for vulnerable young people

 Brandt, L. I., 14 jan. 2018, (Accepteret med revision) I : Nordic Social Work Research. 16 s.


Vrå højskole som genvej til uddannelse for udsatte unge

Brandt, L. I., 1 jun. 2018, 40 s.


"Det har altid været vigtigt at kunne bruge hovedet": om senfølger og livet med erhvervet hjerneskade

 Brandt, L. I., 1 sep. 2018, I : Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 2018, 1-2, s. 75-88 14 s.


Underlying theoretical positions, perceptions and foundations in practice research

 Brandt, L.I., Andersen, M. L., m.fl., 2020, The Routledge Handbook of Social Work Practice Research. Red. Joubert and Webber. Routledge – Taylor & Francis Group


Den autoetnografiske metode på socialrådgiveruddannelsen

 Brandt, L. I., 5 jan. 2019, Må jeg skrive mig selv ind: autoetnografi på socialrådgiver-, pædagog- og læreruddannelsen. Dam, T. & Madsen, A. (red.). Frydenlund Academic, s. 69-74 7 s.

The (im)possible possibility - on the relation between courses of life and choice of education 

Brandt, L. I.


Engaging service users in practice research.

Brandt, L.I., Andersen, M. L., m.fl., 2020, The Routledge Handbook of Social Work Practice Research. Red. Joubert and Webber. Routledge – Taylor & Francis Group


Different approaches in practice research

Brandt, L.I., Andersen, M. L., m.fl., 2020, The Routledge Handbook of Social Work Practice Research. Red. Joubert and Webber. Routledge – Taylor & Francis Group

Studying Youth Participation by Means of Participatory Practice Research 

Brandt, L. I.Uggerhøj, L. & Andersen, M. L.


Nøglen til noget nyt - En følgeforskningsrapport om vej til uddannelse via Vrå højskole

Brandt, L. I.


Introduktion til autoetnografi

Brandt, L. I., Christian Franklin Svensson